Pridruži se PGS-u i svojim djelovanjem unaprijedi naš zavičaj! Ispuni pristupnicu. |
U javnosti se stvara klima kako brodogradnju treba likvidirati, a od Trećeg maja dignuti ruke, istaknuli su deset dana prije drugog stečajnog ročišta dogradonačelnik Rijeke Nikola Ivaniš i gradski vijećnik Vedran Sabljak.
Rekli su kako obnova proizvodnje u 3. maju ovisi o dugu koji iznosi petinu duga Uljanika. Vlada gasi brodogradnju, iako na Kvarneru od nje žive stotine tvrtki, upozorili su.
“Da se radi o Puli ili Splitu, bilo bi drugačije. Rijeka je mirna, tolerantna, s Rijekom se može brisati pod”, komentirao je Nikola Ivaniš nonšalantni stav vlade prema gašenju brodogradnje. Upozorio je kako su se u Rijeci gradili brodovi za vrijeme stare Austrougarske, fašističke Italije, socijalističke Jugoslavije, a prestat će se graditi u demokratskoj Hrvatskoj.
Zamjenik riječkog gradonačelnika, PGS-ov Nikola Ivaniš kaže kako je 3. maj žrtva strategije hrvatske vlade oko brodogradnje. Naglom privatizacijom prije šest godina, Uljaniku je omogućeno da preuzme 3. maj za ništa i uz veliki miraz. “Preko 800 milijuna kuna je preko 3. maja otišlo u Pulu, da bi se sada priznalo 523 milijuna kuna uredno dokumentiranih pozajmica, koje se u hrvatskoj državi ne moraju vraćati. Kada se govori o ulaganju novca poreznih obveznika, teba govoriti i o odgovornosti vlade da nadzire tijek tog novca”, rekao je Ivaniš te dodao kako se nada da Andrej Plenković neće biti upisan u povijest kao onaj koji je ugasio brodogradnju na Kvarneru.
Vedran Sabljak, riječki gradski vijećnik i predsjednik ogranka Hrvatskih laburista, kaže kako čudi nonšalantnost Pule i Zagreba dok 3. maju gori pod nogama. Stečajno ročište je za 11 dana, a informacije dobivamo na kapaljku, kaže Sabljak. Dodaje i kako je Trećemajce u ovu situaciju dovela nesposobnost i nezainteresiranost vlade. “Iz 35 izvješća Jadranbroda vidljiva su upozorenja o nenamijenskom trošenju novca, a vlada nije odradila svoj posao nadzora”, rekao je Sabljak. Skupo košta i sporost u odlučivanju: prije godinu i pol cijena restrukturiranja Uljanika bila je 465 milijuna, da bi sada procjena iznosa narasla na 1,4 milijarde kuna.
Ističe kako je brod jedini sofisticirani izvozni proizvod Hrvatske, te da će bez nje gospodarstvo značajno pasti. “Brodogradnja iznosi 2% BDP-a Hrvatske, 10-15% izvoza, a u Primorsko-goranskoj županiji iz 3. maja dolazi 25% prihoda industrije i 30% izvoza”, navodi Sabljak.
Nikola Ivaniš rekao je kako o odluci Andreja Plenkovića ovisi hoće li 3. maj nastaviti proizvodnju. Upozorio je na multiplikacijski faktor brodogradnje od koje žive stotine malih tvrtki. Podsjetio je na podatke iz dobrih godina od 2002. do 2005., kada je u Hrvatskoj proizvedeno 38 brodova vrijednih 18 milijardi kuna. Izdaci za njihovu proizvodnju su iznosili 9,74 milijardi, što znači da je u 3 godine neto zarada bila 8,6 milijardi, rekao je Ivaniš. ” Kako to da Italija i Njemačka potiču svoju brodogradnju? O tome se ne govori, samo o likvidiranju.”, rekao je Ivaniš.