Pridruži se PGS-u i svojim djelovanjem unaprijedi naš zavičaj! Ispuni pristupnicu. |
Što se događa s perjanicama riječkih srednjih škola, Gimnazijom Andrije Mohorovičića i Prvom sušačkom hrvatskom gimnazijom, pitali su se danas na konferenciji za novinare riječki PGS-ovci, komentirajući nedavne događaje.
Tea Mičić Badurina, predsjednica ogranka PGS-a Rijeka:
Žalosno je što živimo u državi u kojoj svako toliko treba podsjećati da je sekularna, barem na papiru. Taj papir je Ustav, akt s najvišom pravnom snagom u RH. No, posljednji događaji u dvjema riječkim gimnazijama, koje bi trebale biti rasadnici budućih znanstvenika i intelektualaca upućuju na suprotno. Stoga je legitimno postaviti pitanje svim nadležnim strukturama, od ravnatelja škola preko PGŽ kao osnivača srednjih škola do Agencije za odgoj i obrazovanje kako je moguće da se u 21. st., u školama koje su i ingerenciji tijela javne vlasti kroz program i djelovanje promiču crkvene dogme?!
Dakle, rukovodstvu Prve sušačke hrvatske gimnazije nema ničeg spornog u tome da se u prostorima škole održavaju mise, iako čl. 42. Ustava RH propisuje da su sve vjerske zajednice jednake pred zakonom i odvojene od države. Doduše, već se neko vrijeme čini da je PSHG podružnica riječke nadbiskupije, što je apsolutno neprihvatljivo.
Nema dileme da svatko ima pravo ispovijedati svoju vjeru, ali u za to predviđenim prostorima. Dakle, vjerskim objektima ili pak katoličkim školama koje postoje u Rijeci. Sve mimo toga je nametanje vjere i zadiranje u tuđe slobode.
Na drugoj pak strani, imamo prirodoslovno-matematičku gimnaziju Andrije Mohorovičića u kojoj ni manje ni više nego profesor biologije zbunjuje učenike dovodeći u pitanje evoluciju, tvrdi da je Zemlja centar svemira i da ne postoji globalno zatopljenje, umjesto da ih podučava znanstvenim činjenicama. Taj zatucani mladi kadar je zapeo u srednjem vijeku, a prošao je naš obrazovni sustav. I da nije bilo roditelja koji na to nije javno upozorio, on bi sa zamjene najvjerojatnije bio primljen u radni odnos. Upozorenja roditelja i učenika iznutra nisu polučila nikakve rezultate, jer je kod nas dobar stari običaj zabijati glavu u pijesak i ne zamjerati se. No radi se o tome da ti ljudi plaću dobivaju od države pod uvjetom da se drže kurikuluma i standarda kojeg je država propisala te da poštuju Ustav RH.
Bilo bi dobro znati koji su to mehanizmi kontrole kroz koje bi trebao proći nastavni kadar i čija je to zapravo odgovornost, koje su sankcije i kako ubuduće spriječiti ovakve situacije?
To pitanje ćemo povući na idućoj sjednici Županijske skupštine jer jasno i nedvosmisleno očitovanje koje povlači za sobom odgovarajuće posljedice javnost još uvijek nije dobila.
Viktor Ivaniš, potpredsjednik ogranka PGS-a Rijeka:
Temu obrazovanja potrebno je učiniti najbitnijom temom u hrvatskom društvu.
Moramo biti svjesni da su naša djeca ta koja će promijeniti sustav i jedino ih putem kvalitetnog obrazovanja ih možemo pripremiti na to.
Europska komisija je naš obrazovni sustav ocijenila kao jedan od najlošijih u Europi. Od obećavajuće kurikularne reforme, za čiju provedbu je preko 50.000 ljudi izašlo na trgove, došli smo u manje od godinu dana na to da ukidamo fiziku, kemiju, biologiju, povijest i geografiju u strukovnim školama.
Projekt Dualnog obrazovanja je zatiranje hrvatske budućnosti.
Učenicima se uskraćuju važna opća znanja te razvijanje građanske i društvene kompetencije. Smanjuje im se mogućnost napredovanja i daljnjeg obrazovanja. Škola nije samo obrazovna ustanova, konstantno se zaboravlja da je to i odgojna ustanova. Pa zašto ne odgajamo svoju djecu? Zašto ih zakidamo za kvalitetna općeobrazovna znanja koja su nužna za njihovo funkcioniranje kao dijela sustava, kao dio hrvatskog naroda koji bira i odlučuje za sve?
Što je s nastavnicima koji će postati višak? Podcjenjivačke i omalovažavajuće izjave gospodina Vrdoljaka o prekvalifikacijama profesora su sramotne i naknadne isprike nisu dovoljne. HNS je ušao u Vladu RH s obrazloženjem kako je to učinio zbog reforme obrazovanja. I onda njihov čelni čovjek poistovjećuje sveučilišne programe s tečajevima.
S ekonomskog stajališta, znanje se tretira kao osnovni resurs gospodarskog i svakog drugog razvoja. Ulaganje u nauku, istraživanje i obrazovanje u razvijenim zemljama se ne tretira potrošnjom, već investicijom. Ovo se pokazalo ispravnim, jer posljedice aktalne svjetske ekonomske krize u znatno manjoj mjeri su osjetile zemlje koje ulažu sredstva u nauku i istraživanje i vrše promjene u obrazovanju u skladu s tehnološkim promjenama.
Imajući to na umu zaista je poražavajuće da je Ministarstvo znanosti i obrazovanja donijelo odluku o provedbi „modela dualnog obrazovanje“. To je krovna ustanova koja bi trebala štiti obrazovanje u Hrvatskoj. No pokazali su ovim putem koliko im je zaista stalo do budućnosti generacija koje dolaze. Stoga je uloga svakog roditelja i svakog odraslog pojedinca da zaštititi djecu od sustavnog zatupljivanja i oduzimanja prava na znanje i razmišljanje.