Pridruži se PGS-u i svojim djelovanjem unaprijedi naš zavičaj! Ispuni pristupnicu. |
Direktor 3. maja Edi Kučan predložen je za godišnju nagrada Grada Rijeka. Predložio ga je Primorsko-goranski savez koji u svom obrazloženju kaže da upravo on sa suradnicima potpisuje program pokretanja proizvodnje u škveru koji je dobio povjerenje Vlade, vjerovnika i radnika. Godišnju Nagradu Grada Rijeke treba se dodijeliti g. Edi Kučanu za iskazanu hrabrost u preuzimanju odgovornosti za spašavanje 3. maja iz stečaja i pokretanje proizvodnje, proji u prijedlogu.
Pulsko brodogradilište Uljanik je propalo, riječko brodogradilište 3. maj je, kako sad stvari stoje, spašeno. Opstanak 3. maja zasluga je njegovog direktora Edija Kučana. Kučanova direktorska sudbina u 3. maju je poznata. Smijenjen je, ili je potjeran, kad su Puljani kupili Riječane. Kučan se vratio na funkciju direktora, ili su ga vratili, kad su pulski brodograđevni maheri potjerani iz 3. maja i kad su Gianni Rossanda & Co. završili u istražnim zatvorima. Saldo njihovog poslovanja u Rijeci i Puli bolje da ne znamo.
Time su Kučanove zasluge znatno veće; oživio je polu-mrtvaca, bolesnika na samrti kojeg na životu više nisu držali ni aparati. Škver nije više davao puls, škverani su bili gladni. Organizirani su humanitarni koncerti, skupljala se za radnike pomoć i hrana, sad oni pomažu drugima.
U čemu je tajna Kučanovog uspjeha naravno ne znamo, ali s balkona vidimo da se dizalice u 3. maju okreću, opet nešto dole bruji i drnda, novine pišu da se knjiga narudžbi puni. Uglavnom radnici grade i dovršavaju brodove. Je li to prividi ili naš 3. maj doista ima dobru poslovnu perspektivu, unatoč svima onima koji su govorili da Kinezi grade jeftinije brodove, pokazat će vrijeme. Dotad treba čestitati Primorsko-goranskom savezu što su predložili gospodina Kučana za godišnju nagradu Grada Rijeke, napomenuo je portal Torpedo media.
– Upravo je program pokretanja proizvodnje u brodogradilištu 3. maj koji je izradio Edi Kučan sa suradnicima sredinom 2019. dobio potporu Vlade Republike Hrvatske, Odbora za brodogradnju i industriju Europske komisije. Ali i vjerovnika koji su uložili značajna sredstva u novogradnje koje su bile započete ili u određenoj fazi proizvodnje tako da je proizvodnja pokrenuta uz sve teškoće s kojima se ta tvrtka i dalje nosi i preživljava. Niz blokada i ovrha rješava se u hodu uz sve teškoće i probleme, a povjerenje koje zaposlenici i naručitelji, kao i Vlada Republike Hrvatske i vjerovnici imaju u čelnog čovjeka brodogradilišta ulijevaju nadu da bi ova brodograđevna citadela trebala preživjeti ovu agoniju i uskoro stati na vlastite noge i nadalje na navozima na Kantridi proizvoditi brodove i sve što je uz to potrebno. Uz ovaj svoj golemi stručni rad u proizvodnji gospodin Kučan radi i kao predavač za znanstveno područje tehničkih znanosti, polje strojarstvo, znanstvena grana brodsko strojarstvo na Tehničkom fakultetu u Rijeci i odgaja nove generacije zaljubljenika u brodove koji bi trebali nastaviti djelo vrijednih radnika stoljetnog brodogradilišta 3. maj, stoji u obrazloženju za nagradu kojeg potpisuju članovi Gradskog vijeća Grada Rijeke, Tea Mičić Badurina, Ana Trošelj i Koraljko Pasarić.
Kompletan prijedlog pročitajte u nastavku
Predmet: Prijedlog za dodjelu godišnje Nagrade Grada Rijeke g. Edi Kučanu
Poštovani,
u ime Primorsko-goranskog saveza predlažemo da se ovogodišnja Nagrada Grada Rijeke dodijeli gospodinu Edi Kučanu, direktoru Brodogradilišta 3. maj.
Godišnju Nagradu Grada Rijeke treba dodijeliti g. Edi Kučanu za iskazanu hrabrost u preuzimanju odgovornosti za spašavanje 3. maja iz stečaja i pokretanje proizvodnje.
Kada je početkom travnja 2019. godine objavljena vijest da je dugogodišnji zaposlenik i svojedobno uspješni direktor 3. Maja, g. Edi Kučan prihvatio posao direktora 3. Maja Brodogradilišta s osnovnim ciljem spašavanja 3. Maja Brodogradilišta od stečaja i s namjerom ponovne revitalizacije proizvodnje u tom industrijskom pogonu mnogim je građanima Rijeke i šire okolice postalo jasno da tačak nade za spas 3. Maja postoji. Ako je itko mogao u tom trenutku prihvatiti tu dužnost to je bio g. Edi Kučan. Čovjek koji od 1982. godine radi u 3. Maju – najprije kao inženjer pripravnik u Tehničkom uredu brodogradilišta, a već nakon dvije godine u Odjelu razvojnog projektiranja. Od 1988. radi kao rukovoditelj Projektnog ureda, a od 2000. godine je tehnički direktor 3. Maja brodogradilišta.
U vrijeme kada kriza postaje sve evidentnija, koncem 2008. godine prihvaća mjesto člana Uprave za pripremu proizvodnje 3. Maj Brodogradilišta i člana Uprave Brodograđevne industrije 3. Maj. U siječnju 2010. godine postaje predsjednik Uprave 3. Maj Brodogradilišta i ujedno predsjednik Uprave Brodograđevne industrije 3. Maj. Do 2013. godine uspješno je odradio restrukturiranje Brodogradilišta 3. Maj kada tu firmu pod čudnim okolnostima kupuje pulski Uljanik, d.d. i to u procesu privatizacije koja je odrađena nakaradno i neuspješno.
Želeći udovoljiti zahtjevima Europske unije da se brodogradilišta moraju privatizirati Uljanik, d.d. kupuje, uz asistenciju Minitarstva gospodarstva i Vlade Republike Hrvatske, 3. Maj Brodogradilište i sredinom ljeta 2013. godine Kučan je smijenjen s mjesta predsjednika Uprave Brodograđevne industrije 3. Maj i predsjednika Uprave 3. Maj Brodogradilišta.
Određeno je da bude savjetnik Uprave Uljanika d.d. iako je to bilo formkalno pokriće za odstranjenje Kučana iz svih bitnih procesa koji su se odvijali u okviru Uljanik grupe.
Da nije bilo zahtjeva stranog naručitelja polarnog kruzera Kučan bi praktički bio bez posla. Ovako je dvije i pol godine putovao iz Rijeke u Pulu kao chief project manager i unatoč mnogim
teškoćama (neprekidni štrajkovi, neisplate plaća, blokade i sl.) uspio brod dovesti do faze ispitivanja i prpiremanja za isporuku tijekom 2019. godine. To je i bilo presudno da upravo strani naručitelji brodovlasnici – koji su imali veliko povjerenje u Kučana i kao stručnjaka i kao čovjeka – potaknu pozitivne pomake u smislu spašavanja Brodogradilišta 3. Maj u situaciji kada je bilo gotovo pa sigurno da cjelokupna Uljanik grupa odlazi u stečaj.
Upravo je program pokretanja proizvodnje u 3. Maju Brodogradilištu koji je izradio g. Edi Kučan sa suradnicima sredinom 2019. godine dobio potporu Vlade Republike Hrvatske, Odbora za brodogradnju i industriju Europske komisije ali i vjerovnika koji su uložili znaačajna sredstva u novogradnje koje su bile započete ili u određenoj fazi proizvodnje, tako da je proizvodnja u 3. Maju pokrenuta uz sve teškoće s kojima se ta tvrtka i dalje nosi i preživljava. Niz blokada i ovrha riješava se u hodu uz sve teškoće i probleme, a povjerenje koje zaposlenici i naručitelji, kao i Vlada Republike Hrvatske i vjerovnici imaju u čelnog čovjeka Brodogradilišta 3. Maj ulijevaju nadu da bi ova brodograđevna citadela trebala preživjeti ovu agoniju i uskoro stati na vlastite noge i nadalje na navozima na Kantridi proizvoditi brodove i sve što je uz to potrebno.
Uz ovaj svoj golemi stručni rad u proizvodnji gospodin Kjučan radi i kao predavač za znanstveno područje tehničkih znanosti, polje strojarstva, znanstvena grana brodsko strojarstvo na Tehničkom fakultetu Sveučilišta u Rijeci i odgaja nove generacija zaljubljenika u brodove koji bi trebali nastaviti djelo vrijednih radnika stoljetnog Brodogradilišta 3. Maj.
Zbog ovih činjenica predlažemo da Gradsko vijeće Grada Rijeke dodijeli gospodinu Ediju Kučanu godišnju Nagradu grada Rijeke za izuzetnu hrabrost u preuzimanju odgovornosti za spašavanje Brodogradilišta 3. Maj iz stečaja i ponovnog pokretanja proizvodnje.